Friday, September 11, 2009

!!!aku jiwa kosong!!!

Posted by ainil fatieha at 12:57 AM
harap maaf : entry kali ini mungkin mpunyai unsur2 kemarahan dan keserabutan melampau..

-jangan tiru aksi ini di rumah..-

110909..

ari ni ak bgun lmbt...lmbt gle la seyh...agk2 matahari da tpacak kt ats kpale br aku bgun..kalo kt umah mau kne jerit volume 7 motorola ngn my mom.. ak bgun pn sebab motorola L7 ak yang screen die da retak seribu 2 berdering3...rupe2 nye mak ak...

ni la antare dialog ak ngn mk..

mk : assalamualaikum(nada pnuh kasih syg)..nape kal mak smlm..

aku : waalaikumussalam(nada mamai)..saje kakak rindu mak..

mk : sabar la..seminggu lg nak blik..bt ape 2?

aku : bru bgun (ngn nada xtaw malu..)pnt wt esemen..jd arini rest la..mak kt ne 2?

mk : sekolah lg ni..mcmmane blik nti?

aku : ntah la..mls nk wt surat pngecualian kuliah..(dialog seterusnya ak xpaparkan sb ak telah mengutuk maktab tanpa belas kasihan)..kawan kakak ajak blik same...kakak die jemput..

mk : kawan y mane?

aku : kimah..

mk : ooo..bgus la...xdek la pnt sgt naik bas...nti mk tgu kt kuantan..lg pn mak da keje sket, leh jemput kakak sekali.

aku : owwhhhhhhhh(yang pnjg sb ak memikirkan sumtink)...hurm....

mk : kakak, taun ni raye sunyi sket la...xdek org blik...tgl family pak lang ngn kite je..

aku : laaaa...,yeke ? dorg xpg tganu ke?

mk : kte pn xpg....

aku : nape?

mk : ntahla...pk itam ckp nk pg ngn dua buah kete je...

aku : xpela mk...
==============================================================

2 la antare dialog aku ngn mak di tengah ari bute...pas je letak fon ak rce sentap gile dowh...

mcm nk terbg blik tyme 2 gk.. ak tw mk tgah sedih.. op koz la sape xsedih ble rye xmeriah..

bkn dak2 je suke raye meriah2..mak budak pn suke tw... pkcik2 ngn mkcik ak sume blik umah

mertua dorg...fine xpela...xteringat ke jase mak ak ngn pak lang ak jg nenek ak tyme nenek ak

sakit dulu...mk la bersengkang mate..xpe2...kalo ni balasan nye... tp jgn lupe hidup ni mcm roda..

mak ak ni sgup tw buat rumah kt kg semate2 nk jg nenek ak..bkn la ak nk agungkan mak ak..

tp at least appreciate la sket pgorbanan die..ntah la..ak tw la dorg sume da ad family sendiri tp

ingt la...air dicencang xkan ptus..ingt la kt adik beradik sket...ak bukannye xrespect dorg sume..

ak sgt respect dorg.. syg dorg..da name pn pkcik mkcik ak...tp certain tyme ak memg xpuas ati

ngn mende2 cm ni...dlu tyme nenek ak saket lg mcm2...hurmm..ak tw ak xptot msok cmpur..

xpatot amek port..tp ak ni da bleh pikir la...da la.. mals nk serabot kepale,... ingt dowh...

what you give, you get back!!!!....

for my beloved mom : jgn risau...kepulangan ank mu ini akn menyerikan lagi lebaran mu..

hehehe...ak xakan buat mk rce rye ni kurang meriah...mungkin kolaborasi aku ngn adik pami

akan buat mak rce ni la raye plg meriah bg die....heheh:)

for my late grandparent : i do miss both of you so much .....( aisyeh...touching dowh...:(( )

nti raye kakak pg lawat kubur tok ngn aki ye...kalo tok ngn aki ad lg mesti xjd mcm ni kn..........

0 comments:

Post a Comment

 

my life my style Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei