Saturday, March 12, 2011

ye kite berbeze (:

Posted by ainil fatieha at 4:04 AM
anak-anak kami berseluar dan masih berbaju mengikut trend semase . tetapi anak kami masih tahu memakai tudung. anak anak kami masih tahu had memakai baju yang tidak mencolok mate lelaki lelaki dan menambah dosa mereke.

anak anak kamu memakai jubah . tudung labuh dan purdah . bagus untuk anak anak kamu . tetapi anak anak kamu memperlekehkan pemakaian kami yang berbeze dengan mereke .

anak anak kami hanya bersekolah biase . sekolah kebangsaan yang tiada "agama" dalam namanye . tetapi anak kami tetap mempelajari agama di sekolah . dengan ustaz dan ustazah berkelulusan .

anak anak kamu belajar di sekolah sekolah agama . sekolah pondok . sekolah yang mempunyai title "agama" pade pendaftaran nye . sehingga memandang enteng ilmu agama anak anak kami .

anak anak kamu menghafaz surah . menghafaz Al Quran . sememangnye mulie . tinggi darjat di sane . tetapi perlukah memandang anak anak kami sebelah mate apabila mereka membace kalam suci itu . anak anak kami juga tidak lupe untuk mengaji setiap hari . insyaAllah .

lupe kah kamu . solat kite diterima atau tidak semua terserah ditangan Nya. lupekah kamu kamu bahawa disisi Nya kita sama sahaje . atau kamu mungkin lupe bahawa syurga nerake di tentukan Dia. lupekah kamu ?

jangan menghukum kami semate mate kerana tudung kami tidak selabuh kamu . kerana pemakaian kami . kami juge solat . kami puase . kami melakukan ibadah kami . kami juga mengimpikan syurga . ya kite tidak same bukan .

memang tidak same . hina kami di mate kamu , kami masih sudi pergi ke perkahwinan anak kamu walau tidak diundang . kami masih tersenyum walau kawan kawan berpurdah mu memandang dengan pandangan semacam . maafkan kami yang tidak mengerti !

abang mu itu hanye ingin melihat anak saudare nye berkahwin . hanya ingin menjenguk adik perempuan nye . tiade niat lain . walau tidak berjemput . kamu melukakan hati die dengan penerimaan kamu . terluke hati die . terluke hati saye . maafkan saye mak cik kalau kate kate saye kurang bagi kamu . salah bagi kamu . tetapi abah saye abang kamu . di mane hormat kamu .

suami berkate mengenai agama . tetapi agama menyuruh "habluminnallah . habluminnanass" jage hubungan dengan Allah . dan jage hubungan sesame manusia . bukan kah begitu makcik ?

maafkan saye andai saye salah . saye lupe . kamu anggap kite berbeze (:

0 comments:

Post a Comment

 

my life my style Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei