Monday, May 30, 2011

kau pergi dulu .

Posted by ainil fatieha at 10:55 PM
kawan . aku ingat lagi . dulu kita pernah berlakon sama sama waktu hari guru . time tu kite darjah 5 . kau memang kelaka . aku pun tergelak atas pentas bile kau buat kelaka ngn basikal kau yang konon konon vespa tuh . kawan . aku ingat lagi waktu darjah satu kau pernah tipu aku cakap bapak kau ade kapal selam . dan paling bodoh bile aku percaye . mane tak nye . aku lurus lagi time tuh .

kawan . kau selalu buat aku senyum gelak mase sekolah rendah . time sekolah menengah kite lain sekolah . tapi form 4 aku masuk sekolah kau . aku ingat lagi kite pernah mesej dengan aku time tuh . kau cakap kau sedih azahari kawan kau da pindah balik kedah . kau lah antara manusia yang aku mesej mesej mule mule aku masuk sekolah tuh . tapi tak lame . aku pun tak tahu kenape . aku bajet bajet sebuk ngn sekolah baru kot . silly me . tiap kali kite bertembung kat sekolah kite just senyum je kan .

kawan arituh kat kerja kawen rumah kak cik aku nampak kau . sure lah kau nampak aku jugak kan sebab kau senyum kat aku . aku macam dengar dengar lagi kau nyanyi lagi seruling anak gembala . aku pun karok gak . tapi DJ kawen tu kate kau nyanyi lagi best dari aku . cehhh . tapi tak pulak kite borak kan . yelah . kite pun baik time sekolah rendah jep . time idung beringus . sekarang semua da lain kan . kau pun da tinggi dari aku . HAHA .

tapi kawan . kalau aku tahu kau akan pergi secepat ni . aku memang pg kot borak ngan kau . time aja mesej aku pagi jumaat tu cakap kau meninggal malam tu aku sentap kot . aku terkejut . aku macam tanak caye mule mule . pas aja kal aku slow slow aku pecaye . then aku kene gerak g putrajaya . aku memang speechless . sepanjang dalam bas aku teringat kenangan zaman budak budak bodoh kite dulu . tapi aku tak nangis pun . aku tahan . smpai lah aku duduk tunggu nak dirikan kemah kat tepi tasik putrajaya . aku menangis doh . teresak-esak kot . kau kawan aku . orang yang pernah dekat ngn aku . orang yang pernah jadik watak dalam kenangan aku mase kecik kecik kot . terkilan kau tak dapat ikot dorang lawat kau buat kali terakhir . aja bgtau aku . muke kau tenang kot . bersih je . kau pergi malam jumaat kot . kau orang baik . aku pecaye Allah sayang kau lebih .


jadi . aku doakan kau aman dan tenteram kat sana . al-fatihah buat mohd hazwan bin rahmat .

0 comments:

Post a Comment

 

my life my style Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei