Sunday, July 3, 2011

kerje mase berpuase .

Posted by ainil fatieha at 10:17 PM
hai semua semua orang . as we all know la kan . sekarang da masuk bulan syaaban . yang mane kite tahu , kite digalakkan untuk banyak berpuase dalam bulan ni . puasa sunat adelah sangat sangat digalakkan tapi kalo pompuan tuh lebih afdal lah kite menggantikan puase puase yang dulu dulu sebelum masuknye ramadhan . iye kan ? hehe . so untuk tahu ape kelebihannye berpuase bulan syaaban ni korang boleh klik sini ek . sile lah . buat macam blog senirik okay . so korang kalo puase ekceli banyak pikir ape ek ? kalo aku , aku suke bayangkan makanan . HAHA . serius kuase tige okay . jadik disebabkan aku puase arini . aku mule lah duk terbayang nak makan itu dan ini . ekceli bukan nak makan sangat pun tapi da jadik tebiat agaknye . HEHE . membayangkan makanan makanan ni tak pulak buat aku rase lapar . cume aku rase macam best je . HAHA . ape aku bayang nak makan ? keep on rolling ;p


murtabak . haha . aku sebenarnye suke gile kot makan murtabak . tapi bile kat lipis ni tadek yang betul betul menepati citerase . name pun aku orang pekan kan . jadik dari kecik memang kenal lah murtabak mengkasar tuh . memang tak boleh nak kate tak best lah . die punye tebal aje da memang tebal . kekenyangan bergande gande . biasenye kat tempat aku makan dengan bawang yang kaler pink pekat tuh . tapi rumet aku orang belah johor cakap diorang makan dengan kari . aku pun penah try makan dengan kari . sedap jugak . not bad. aku suke murtabak daging . nyum nyum num num .



terliur tak terliur tak ? terliur letteeww kan ? sape weh yang tak terliur tengok gambar ayam bergolek golek kat atas ni . kalo tak terliur memang kesian lah . simpati aku . hik hik hik . kalo bulan puase gerai jual ayam golek macam cendawan tumbuh lepas hujan kot . banyak gile kau . sepanjang 30 hari berpuase mesti dalam tiap minggu tu ade menu ni . yelah adik aku memang suke gile makan ayam . stress sket . suke gile . HEHE . pastu pulak jenis yang demand lebih . die akan cube banyak gerai sampai betul betul jumpe yang kene selere . bile da jumpe die akan beli aje kat gerai yang same. untung tokey gerai tuh . HAHA . pergh tak leh tengok lame ayam ni . teringin !


biasenye bulan ramadhan jugak banyak jual kan puding puding ni semua . aku paling suke puding buah macam puding pisang . lawan pulak dengan kuah kastard tuh memang jadik lah . kalo macam tau fa tu aku tak bape nak makan . kalo makan pun yang kuah die hitam punye . bese makan kuah je sebab manis . hek hek hek . lepas tu orang lain nak makan kuah da sikit tinggal yang isi putih je banyak . hehe . malas nak cakap lebih la . memang syurga dunia ni namenye . ekeke .



last but not least dalam kepale aku ni . tiap kali bulan puase suke lah sebab dapat makan kurma banyak banyak . aku suke lah jugak makan kurma ni . name pun suke makan manis manis . hehe . kalo dapat makan rambutan berbuka karang ni best jugak kan . tapi mane nak dapat rambutan . bukan musim pun . tunggu musim lah gitu . hehe . sedap !

so bile kite congak congak semula . ade lah lebih kurang 4 minggu lebih sebelum tibenye bulan puase kan . dah tak lame sangat da . aku pun macam tak sabar sabar . yelah bulan berkat tuh . haip ! bukan lah tak sabar sebab makanan je . sepak jugak kang . HAHA . bulan puase ni lah bulan nak kumpul pahale . bukanlah bulan lain tak boleh kumpul pahale tapi dalam bulan puase boleh dapat lebih lebih lagi . siapa ta nak kan ? lagipun puase tahun ni aku buat PBS kat rumah . yeaahh ! tak ade lah balik 2 ari sebelum raye . tak sempat nak buat ape ape kot . balik seminggu lebih sebelum raya so boleh lah prepare nak raye dengan gembirenye . HAHA . macam budak budak . eh ikut suke ati kite lah ;p babai cantik cantik ensem ensem .

0 comments:

Post a Comment

 

my life my style Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei